Monday 10 June 2013

Kemeriahan di Dataran Putrajaya

Setiap malam minggu inilah tempat lepak kami sekeluarga .. Dataran Putrajaya memang meriah .. hanya mengambil masa 20 minit ajer dari rumah aku ke Dataran Putrajaya dan lagi tak perlu bayar tol ... Setiap minggu akan kesini bersama anak-anak  tempat ni bestlah sebab macam-macam ada dekat sini ,berbagai ragam manusia boleh tengok dekat sini sambil lepak sambil cuci mata , da tempat yang luas ...waktu malam sebegini udaranya sejuk  dan nyaman sekali... .kalau tepi tasik lagi best tapi dekat sana gelap lah pulak hehe... kalau nak lagi best masak dan bawa makanan berkelah bersama keluarga , anak- anak sekali sekala kena juga bawa jalan-jalan dekat luar kan kalau asyik dirumah ajer atau di sopping complex pun bosan juga mereka.. disini mereka bebas berlari kesana kemari...  Sememangnya ramai sungguh manusia disini. Ada pelbagai kaum dan  bangsa Pakistan.. Pak Arab... India.. Cina.. Indonesia semua adalah so bukan Satu Malaysia tau.

Orang memang ramai hinggakan pukul 11pm pun masih ada lagi keluarga yang datang lepak disini bersama keluarga dibawanya anak kecil .. siap tikar dan bantal lagi hahaha.. ooppss aku tak derlah sampai macam tu sekali okay..   Disini anak-anak kecil berlari kesana kemari bermain dengan bebasnya begitu meriah sekali dan anak-anak aku pulak kesana kemari bersama kereta  control mereka ..  ada juga yang berbasikal, bermain kasut roda.. bermain badminton.. bermain bola pun ada juga .. dan ada juga yang berlari ke sana sini bersama lampu yang berwarna warni dan  tidak ketinggalan bermain belon  ( parents pun main juga tau belon ni heheh )
korang boleh tengok sendiri gambar dibawah.. bukti ibu bapa yang main belon hehehe...

Bagi sesiapa yang nk datang ke dataran putrajya ni bawalah makanan sebabnya makanan dekat putrajaya ni mahal-mahal ... bagi aku lah kan.. hm. .. apa pun terserahlah kepada korang semua.. kan kan.. malas nak masak so beli jerlah dkt PutraJaya ni .




















































No comments:

Post a Comment