Sunday 23 June 2013

Koay Teow Berlada



Hari ni masak koay teow goreng berlada untuk makan petang...  akisahnya malas nk blend cili kering so aku pakai ajer lada hitam yang telah ditumbuk... masukkan sedikit bawang putih dan minyak tumiskan hingga bau wangi... heheh.. kemudian pecahkan telur dulu yer sbb aku tak suka masukkan telur lambat nanti bau hanyir.. kemudian masukkan koay teow.. fish ball. udang.. fish cake.. dn syaur... masukkan sedikit kicap pekat.. .. kalau nk masukkan taugeh ker apa ker terpulanglah dekat korang .. apa pun bolehlah.. cuma aku tak pakai cili kering aku pakai lada ajer goreng koay teow ni ... memang sedap ..  rasa lain sikit heheh.. kalau boleh jgnlah banyak sangat lada tu yer karang panas pulakk dah la cuaca panas dkt luar sana dengan jelebu lagi.. 
( disebabkan Jelebu diluar sana maka aku membela badan didalam rumah hehe nak kuar ke pesta flora pun tak boleh .. tapi tak per dalam rumah kita makan dan mkan.. ngeee~~~~ ) 

P/S : Kalau boleh jgn lupa basuhkan dulu Koay Teow dn sejatkan . 

No comments:

Post a Comment