Friday 14 June 2013

MERPATIKU

Merpatiku,

Persahabatan ku tawarkan secawan penuh rasa tulus ikhlas untuk menjadi sahabat terbaikmu, dari celoteh sang merpati, telah menarik minatku untuk mengenali dirinya dengan lebih dekat. 
manisnya persahabatan berubah menjadi "satu perasaan "antara aku & sang merpati.. 
seperti sang kekasih yang tak ingin dipisahkan, kami menyatu dalam percakapan yang manis..
 Hari-hari mulai dipenuhi dengan warna pelangi, indah & penuh warna.. hinggakan aku akan kesepian dan merinduinya andai tiada khabar berita darinya
Lumrah kehidupan diantara keindahan yang ada, kadang terselip duka lara, ada tetes air mata & kesedihan mengundang dihati kami...
Terbanglah wahai merpatiku
aku tak bisa menyekatnya lagi, itu keputusannya..
Wahai merpatiku.. lihatlah disini aku tersenyum, melihat kau bahagia bersama belahan jiwamu.. ingatlah pesanku, walaupun tiada pernah lagi akan kau dengar celoteh sengalku , tapi aku yakin kau tidak akan pernah melupakannya..
Wahai merpatiku.. maafkan aku bila dalam bersamamu ada duka & lara yang ku timbulkan.. maafkan aku yang menginginkanmu tapi tak kuasa menolak takdir.. maafkan aku yang kadang terlalu bersedih untuk melepaskanmu..
Wahai merpatiku.. terbanglah.. terbanglah.. 

Sang merpatiku – akan tetap berada pada sudut hatiku yang terdalam, di relung jiwa ku ini

pergilah merpatiku.. tinggalkan aku disini  dengan berjuta kenangan indah, dengan berjuta kisah sedih.. dengan berjuta rasa dihati.. merpatiku, pintaku jangan pernah lupakan aku walaupun untuk sekejap, karena kau pun tak bisa & tak kan pernah dapat aku lupakan..biarlah aku sahaja yang akan merinduimu, senyumanmu sentiasa diingatan ini, biarkan aku bertemankan pilu atas kehilanganmu.. ..

No comments:

Post a Comment