Saturday 22 June 2013

Rindukan Pulau Langkawi tempat percutian dan shopping yang paling best















Terpandang kan si burung helang ni mengingatkan aku kepada Pulau Langkawi, tetiba jadi rindu sangat.. bilalah boleh pergi sana lagi kan.. btw anytime boleh pergi tetapi disebabkan oleh jadual sidia yang tak tentu tak tahulah kan bila boleh sampai lagi ke Pulau Langkawi ni...  2 tahun aku belajar di Pulau Langkawi.. panas nya cuaca disana selama aku tinggal di sana suara aku serak-serak basah selama 2 tahun so memang panaslah kan ataupun aku yang tak tahan dengan panas ... 

Pulau Langkawi kalau dulu pergi sendiri ajer.. dari Kuala Perlis ambil feri terus ke Jeti pekan Kuah.. kebiasaannaya aku tak berani naik feri dari Kuala kedah kerana Ombak yang kuat aku jadi pening laut tak tahan memang boleh muntah.. dari Kuala perlis ke Langkawi lebih dekat jika dibandingkan dari Kuala Kedah ke Langkawi.. so pada u all yang tak tahan dengan ombak laut ni takut pening- pening dan muntah mcam aku ambik ajer feri dari Kuala perlis ke Kuala Kedah..

Mengimbau Kenangan Semalam,  Dataran Helang ni dulu tempat aku jogging ajer setiap pagi lepas subuh.. hanya jalan kaki ajer ke jety Pekan Kuah sambil lepak-lepak dekat Dataran Helang,  memang best sangat sejuk dan nyaman sekali , ada  taman-taman yang cantik dikelilingi laut arhh... rindu giler aku kt Langkawi nih.. rasa nak kembali ke zaman dulu-dulu heheh best kan.. lepas jogging aku dan kawan-kawan akan pekena roti canai pulak dekat area Pekan Kuah jugak..  memang sedap ... haha kan bagus tak kitaorang lepas jogging makan plak roti canai....  \ cuma satu ajerlah korang kalau datang ke tempat orang atau mana-,mana ajer lah kita pergi kalau bukan tempat kita just hati-hati okay... masuk kampung orang janganlah buat pandai-pandai ...  hm... macam-macam ada... Jeng2.. tak payahlah nk citer ada apa kan.. cuma mana ajer kita pergi kenalah sentiasa beringat dimana kita berada jangan terlalu suka.  Sebetulnya Pulau Langkawi ni memang sesuailah untuk kita pergi bercuti sambil shopping

Aku suka shopping tau .. bukan setakat boleh lihat keindahan Pulau Langkawi, sambil melawat tempat-tempat yang bersejarah  malah kita boleh juga shopping ... barang dekat sana memang la murah giler... aduhh... kalau nak pergi langkawi make surelah bawa duit banyak sikit hahah kalau tak balik asyik teringat ajer..  godaan heheheh.... 

2 comments: