Thursday 1 November 2018

Andai dapat ku undurkan waktu

Waktu itu terus berjalan dan pergi dengan meninggalkan segala seribu cerita dalam kehidupan kita. Ada suka, duka, pahit, manis,tangis,dan tawa. Itulah warna warni  dalam kehidupan  kita..    pasti ada yang melemparkan keluhan  dan penyesalan. Argh .. seandainya  dapat ku undurkan waktu.. ingin aku memperbaiki semua kesilapanku, tapi  kini  segalanya telah berlalu. Tiada guna lagi seribu atau beribu ribu sesalan  kerana waktu akan tetap berjalan dan tidak akan berhenti walau sedetik. Yang pasti  jam akan terus berputar, sesekali  kita akan menoleh melihat  hari hari yang pernah kita lewati, dan kita hanya bisa mengenang kembali nostalgia yang telah kita tinggalkan. Cerita yang indah Pada masa lalu membuatkan  kita ingin kembali ke detik itu.. bibir kita terukir  sebuah senyuman,bahagianya kita saat itu.  .. namun saat  hadirnya  cerita duka yang pernah membuatkan  kita menangis,kita pasti ingin kembali untuk memperbaiki kesilapan  dan kekhilafan  kita. Tapi...... ternyata  waktu itu  takkan  dapat kita ulangi  dan peristiwa yang pahit itu tak mungkin dapat  diperbaiki.

Biarlah masa terus berlalu, tak perlu  disesali  lagi kerana semua itu tak mungkin dapat diulangi.  Jadikan diri kita lebih baik dari semalam.. masa akan terus berjalan  tanpa hentinya  Dan perjalanan  hidup kita pasti akan terhenti bila tiba pada noktahnya.  Dan dalam hidup kita  ini tiada manusia yang sempurna,  antara sedar atau tidak pasti sahaja ada kesilapan.

Hargailah masa masa yang Ada dn akan datang,usah disesali  Dan tangisi  lagi  kerana waktu itu akan terus berlalu Dan semakin hari semakin menjauh.  Setiap perkara yang terjadi pasti Ada hikmahNya.. 

Ingatlah waktu yang indah Dan manis adakalanya  akan melekakan kita, tapi  kesedihan  dan kepahitan itulah yang akan membuatkan kita mengenal kekurangan diri Dan akan sentiasa mengingatkan diri kita untuk menjadi yang lebih baik dari semalam . 





No comments:

Post a Comment