Wednesday 5 June 2013

Aku dan Makeup


Kenapa wanita suka bersolek ? tak rasa membazir ker ? hmm perlu ker make up tebal-tebal ?
Eh hello Mr , zaman sekarang ni bukan perempuan jer suka make up  malah kaum lelaki pun suka make up juga tau..

Tahukah anda  :-
  •  Wanita adalah mahluk selalu suka kebersihan
  •   Wanita selau suka dengan keindahan
  •   Wanita selalu ingin tampil menawan
  •  Wanita selalu ingin dikagumi dan disanjung
  •  Wanita selalu ingin diperhatikan/ dapat perhatian 
 Jujurnya aku memang jarang mengenakan alat make up di muka.. tapi itu tidak bermakna aku ni tak suka make up hehee... cuma kekadang tu aku rasa tak sempat nak make up . Cukuplah memadai bagi aku mengenakan sedikit bedak dan lipstik. Asalkan en suami tak merungut dah ler... Pada pendapat aku kan kan... kecantikan biarlah kita berkongsi dengan orang yang paling penting dalam hidup kita dalam erti kata lain en suami . Dalam islam pun ada jer bagitau begitu kan. So tak perlulah aku jelaskan dengan lebih detail lagi pastinya korang lebih faham dan lebih tahu hehehe...
Sebagai seorang wanita berusahalah untuk tampil cantik kerana itu merupakan perkara yang bagus demi menaikan semangat dan lebih kofident. tapi kan pastikan sebelum menggenakan alat solek itu better tahu cara menggunakannya agar ia tidak kelihatan seperti cik Hantu hahah...... jgn marah okay...
 



1 comment: