Wednesday 12 June 2013

Muzium Jeruk Pak Ali Simpang Ampat

Jom nk share Jeruk Madu Pak Ali yang terkenal di Pulau Pinang.  Setiap kali balik Penang aku mesti ke sini beli jeruk banyaklah jugak  untuk kawan-kawan yang suka sangat memesan nih.. hehe.. sebut ajer nk balik Bukit Mertajam.. akak beli jeruk yer.. bukan sikit yang memesannya berpuluh paket sekali aku beli  . Jeruk Madu Pak Ali semestinya sudah dikenali ramai .. dan rasanya pun sedap.. tak sakit perut dan juga tiada kesan batuk.  Agaknya sebab tak batuk itulah ramai orang yang suka makan Jeruk Madu Pak Ali ni kan... rasanya lain dari yang lain.

Kalau ke Muzium Jeruk Madu Pak Ali ni memanglah rambang mata , bermacam-macam jenis aneka jeruk, dan juga  disediakan didalam bekas untuk kita rasa setiap satu jenis jeruk yang terdapat disitu.. Aku bukanlah suka sangat makan jeruk ni, tapi kalau jeruk Madu Pak Ali makan lah pulak hehehe.. sebabnya memang sedap , dan lagi dekat sini macam-macam ada bukan setakat jeruk ajer yang dijualnya.. berbagai jenis rempeyek pun ada juga.. senang citer macam-macam ada .. .. dan lagi layanan dari  pekerja-pekerja dekat sini semuanya baik-baik tak sombong .. itu salah satu sebab mengapa aku selalu pergi beli Jeruk Madu Pak Ali.. service bagus so aku as a customer mestilah rasa senang hati.  

So hangpa kalau mai Pulau Pinang memang lah rugi kalau tak sopping jeruk ..almaklumlah Pulau Pinang kan terkenal dengan jeruk..hehe..

La ni nak habaq mai kat angpa Jeruk Madu Pak Ali ni kat pasaraya pun dah ada aih.. so kawan-kawan angpa tok sah nk dok kirim kat aku huhuhu.... nak makan ja pergi carik kat pasaraya Tesco pun ada ... cuma tu lah kawan-kawan cheq ni mengada sikit semua,  konon tak fresh bagai aduss... .. sabaq ja lah depa ni.. tapi tak pa cheq beli kat angpa.. janji angpa bayar balik noh.. hehehe  ( cakap utara jap ) 







No comments:

Post a Comment