Wednesday 12 June 2013

DEMAM TEDUHAN KASIH DAN SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA..

Rata-rata semua sibuk berceritakan " Teduhan kasih" termasuklah en suami yang dekat rumah ni, berbuka puasa pun tak senang .. bukan apa Ehsan dan Iffa sedang menanti die.. aku jer cool rilex.. maklumlah dah baca novel sampai habis kan.. so biasa jerlah.... acctualy walaupun dah baca novel teduhan kasih ni, tapi setiap kali tengok lakonan Adi Putra sebagai Ehsan.. hehehe.. ,memang bestlah kan,,, watak ehsan sesuai dengan Adi Putra.. aku pun tak pernah ketinggalan dan yang pastinya esok pagi entahlah siapa pulak nk message aku tanya ending Teduhan kasih ni hahah..kalau tak dalam whattapss.. we chat.. Line.. kawan-kawan aku semua demam Teduhan Kasih. Baru jer masuk off tak sempat nk duduk dah diserbu oleh teman-teman office sebabnya tak sabar nk tunggu next episod.. huhuhu.. itulah penangan Teduhan kasih.. yang betulnya si Adi Putra tu memang the bestlah.. watak nabila yang jahat dan zarina zainudin pun sama jer menjadi dua-dua ni.. agaknya sebab tu lah kan semua orang asyik ternanti-nantikan apakah yg bakal terjadi seterusnya....

Selain Teduhan kasih.. Sebenarnya Saya Isteri Dia pun tak kurang hebatnya.. cuma kurang sikit demamnya mungkin sebab ditayangkan seminggu sekali ...   seperti biasalah kan aku yg kaki novel walaupun dah baca novel ni  mestilah  tak nak ketinggalan menonton drama ni kan.. ish rugi lah tak tengok hero handsome tu cute lagi hahaha...

Novel ini berkisarkan percintaan antara Firash dan Syafa Aqira( lakonan Tiz Zakiah dan Izzul.. ) , mereka terpaksa berkahwin selepas satu kejadian yg tak dingini telah berlaku oopss okay rasaya part tu semua mesti dah tengok kannn kan... 

Memandangkan kawan-kawan aku yang selalu sangat tanyakan aku ending kisah ni.. maih sini aku nk bgtau sikit jerlah hehe.... sikit dah lah kalau korang nk tahu banyak-banyak kenalah beli novel ni dan tunggu drama ni sampai habis... 

Rania dan mamamya memulakan perancangan jahat mereka utk memerangkap Firash dengan cara kotor... Rania telah merakamkan gambar yang mengaibkan antaranya dgn Firash dan gambar itu telah di super imposedkan oleh Rania, dan dia menghantarkan gambar itu kepada Syafa.... kesian Syafa ... sedangkan masa tu cinta antara Shafa dan Firash baru ajer nak berputik.. aduss dugaan dugaan.. sabar yer Shafa..  ..hm.. korang bayangkanlah sendiri apakah perasaan shafa waktu itu 
Cinta baru jer nak berputik..  dan pada masa yang sama juga Firash  cemburu melihat kemesraan antara Shafa dan Raime pada malam annual dinner syarikat mereka.. ..dia telah memaksa Shafa menjalankan t.jawab sebagai seorang isteri. dan dia telah menuntut haknya sebagai seorang suami.. .. akhirnya selepas kejadian itu Syafa menghilangkan diri.. lalala.. tinggalah Firash yang terkapai-kapai merindui Shafa setiap hari.... ( Padan muka kau Firash  )

Jeng-jeng adakah mereka akn bertemu kembali..? dan adakah kebahgiaan itu milik mereka berdua.. hahah korang saksikan lah nanti yer.. sorry.. aku dah ngantuk nih..... Zzzzzz

No comments:

Post a Comment