Tuesday 22 October 2013

Masih ingatkah kau padaku

Anehnya hati ku saat ini, tatkala seseorang menyebut namanya  .. nama yg sudah lama tidak di dengar atau di sebut oleh sesiapa .. lantaran aku berbisik sendiri perlahan menyebut nama itu .. ada getar dalam nada suara ku .. dada tiba - tiba saja terasa sempit lantas mata terpejam rapat - rapat .. dalam diam aku mengharap agar semua rasa yg sedang menhimpit hati ketika ini dibawa pergi .. mata dibuka bersama helaan nafas yg panjang kemudian dihembus perlahan - lahan .. bibir mengukir senyum .. namun senyum itu tawar tidak bergula .. tapi bukan dia yg pernah aku kenal .. mata bergenang dengan air .. aku sebak kerana sudah terlalu lama ingin menyebut nama itu bahkan .. dengan hati yg walang ingin sekali aku memanggil nama mu .. setitis air hangat terasa mengalir lewat tubir mata .. sudah tidak dapat ditahan kerana sudah terlalu lama .. sangat lama .. kini tiba - tiba saja terasa seperti hendak meraung sendiri .. setitis lagi air mata membasahi pipi .. diseka dengan gerakan yg sangat perlahan aku bersandar di tembok batu dengan tenang terimbau kenangan lalu .. kenangan suka dan duka .. betapa jarak dan waktu yg lama tidak pernah mampu membuatkan ingatan pada mu hilang begitu saja .. tapi .. masih ingatkah kau pada diri ku .. ??

No comments:

Post a Comment